Boicotati National Geographic Gold Corporation!

Dece?
Pentru ca in ultimul numar al revistei a publicat o reclama a companiei RMGC care vrea cu orice pret sa realizeze exploatarea miniera pe baza de cianuri de la Rosia Montana, NG incalcandu-si astfel propriile principii si valori!

Si pentru ca spalarea cerebrala sa fie completa, NG a plasat produsul publicitar fix dupa o serie de fotografii cu niste mineri amarati din Valea Jiului – asta ca sa priceapa si cel mai nepriceput ce trebuie sa priceapa cand vede reclama lui Glod Corporation.

Cum sa-i boicotam?
Simplu:

1. Nu mai cumparati revistele NG,

2. Nu mai vizionati programele NG Channel,

3. Scrieti mesaje de protest pe forumul National Geographic Channel (in lipsa unui site web al revistei NG Romania)

4. Scrieti comentarii pe blogul NG la filmul AVATAR (care pare a fi un science-fiction despre Rosia Montana!),

5. Trimiteti mesaje de protest (in engleza) la una dintre adresele de email National Geographic SUA cum ar fi pressroom@ngs.org

Nu in ultimul rand:

Semnati petitia anti-NG!

ACTUALIZARE 17. 01. 2010

Care este culmea sexului?
Sa te culci cu RMGC si sa nasti un National Geographic!

Dece spun asta? Pentru simplul fapt ca, fara virgula, cu cat aprofundez lectura facaturii jurnalistice cu numele de renume National Geographic, cu atat mai mult constat ca e o capodopera a ipocriziei caragialesti ce va intra, cu siguranta, in istoria jurnalismului!

Concret, iata ce concluzioneaza stimabilul redactor sef in editorialul revistei, pe pagina 3, dupa ce a analizat sofistic si intr-un limbaj de suburbie situatia precara a conservarii biodiversitatii din Romania:

“Dar pana cand statul roman, autoritatile si publicul larg nu vor intelege ca salvarea biodiversitatii, a patrimoniului natural este interesul pe termen lung al natiunii noastre si ca acest patrimoniu nu este numai al romanilor, ci al intregului continent si al planetei… (blablabla)”. (vezi foto)

FORWARDATI LINKUL!: www.youtube.com/watch?v=LAdYKgwOrIw

www.youtube.com/view_play_list?p=1561AF50233757E3
Sus: PLAYLIST cu mai multe clipuri anti-RMGC…

…………………………………….

ACTUALIZARE 21. 01. 2001 dupa conferinta de presa a 70 de ONGuri la Cluj, pe tema antepronuntarii unor politicieni in problema proiectului de cianura de la Rosia Montana. Nu mai tine de reclama din National Geographic ci de intreaga problema a proiectului

+++ BREAKING NEWS: In urma conferintei de presa de ieri la Cluj a ONG-urilor impotriva proiectului RMGC, actiunile companiei au pierdut 7% din cotatia de la bursa din TORONTO! +++

Va propun spre vizionare PLAYLIST-ul cu 5 filme de la concerinta de presa de la Cluj a celor 70 de ONG-uri privind declaratiile politicienilor in problema proiectului Rosia Montana. Chiar merita urmarite filmele (total cca. 50 minute lungime), printre altele si din cauza interventiilor tendentioase ale 2 “jurnaliste” din jud. Alba, partizane prost deghizate ale proiectului RMGC. Iata si linkurile (vizionati, dati rating-uri (bune 😉 si forwardati!)

0. PLAYLIST cu 5 filme ce se vor derula automat unul dupa altul
http://www.youtube.com/view_play_list?p=1561AF50233757E3

1. Prezentare puncte de vedere ONG-uri (1) – Conferinta de presa RM-ONG1

2. Prezentare punct de vedere ONG-uri (2) – Conferinta de presa RM-ONG2

3. Sfarsit prezentare ONG-uri & interventie partizani RMGC – Conferinta de presa RM-ONG3

4. Partizanii RMGC la datorie – Interventii si intrebari favorabile proiectului RMGC si raspunsuri ONG-isti

5. Alte intrebari reporteri si noi partizani
http://www.youtube.com/watch?v=4Mxk6npKtf8 (link activ la ora 16.30)


PS: Asa cum am mentionat la inceput si cum veti putea citi la inceputul filmului nr. 1, ieri seara am constatat cu cei de la Alburnus Maior pe site-ul Bursei din Toronto ca in urma conferintei de presa de ieri, cursul actiunilor RMGC a scazut semnificativ – cu cca. 7%. Aceasta cadere nu a putut fi oprita nici de anti-conferinta de presa organizata de RMGC, ieri dupamasa la Cluj, la care conferinta li s-au platit participantilor cate 40 de RON ‘indemnizatie’ sau bonus sau spor de mediu toxic, nu stiu cum sa-i zic…
Da!, ati citit bine! RMGC-ul isi cumpara aparent aplaudaci de ocazie pe strada, pentru a umple o sala de conferinte – probabil pt. a contracara cu asemenea exercitii de imagine si caderea cursului actiunilor!

Aspectele de mai sus nu sunt deloc de neglijat, ci din contra: reactia f. sensibila si negativa a cursului actiunilor GBU (codul RMGC la bursa TSX Toronto) fata de actiunea mediatica a doar 70 de ONGuri si cateva zeci/100+ de jurnalisti o vad ca pe o slabiciune MAJORA a sustinatorilor proiectului, un veritabil calcai al lui Achilles – care slabiciune merita o atentie sporita in viitor din partea opozantilor!
Oare cu cat va pica cotatia actiunilor daca / CAND vor iesi oamenii in strada impotriva proiectului? Eu mizez pe un -50%. Si cu cat vor pica atunci daca / cand si massmedia va renunta la actuala si rusinoasa autoprostitutie pt. un pumn de dolari in gura de la RMGC? Eu mizez pe inca un -50%.
…Ceea ce va duce RMGC-ul treptat la faliment!

Urmariti pe acest blog si celelalte postari pe subiectul Rosia Montana:  clic aici!

Advertisements

28 Comments

  1. Deoarece a ajuns aici si “celebra” pagina cu reclama RMGC din National Geographic sa va explic si de ce m-am enervat asa tare!!!

    Dupa cum vedeti, in NESIMTITA aia de reclama se sustine ca RMGC “va planta 1000 de hectare inainte inceperii exploatarii, desi se despaduresc 250 de hectare”!
    In primul rand ca (daca nu a despadurit-o mai inainte Maica Natura si eu inca n-am aflat), suprafatza propusa la scoatere din fondul forestier era (in 2007) de peste 300 ha!
    Dar NU in asta consta Marea Nesimtire – ci in faptul ca este prezentat acest lucru de parca firma, in Mareatza ei Grija Fatza de Mediu, ar face o favoare cuiva!!!

    In realitate, Codul Silvic (Legea 46/2008, Art. 37) spune CLAR ca “scoaterea din fondul forestier” se face COMPENSAND cu un teren de cel putin 3 ori mai mare! Deci NU este vorba despre vreo “favoare” pe care o face firma, ci despre OBLIGATIA lor LEGALA!!!

    NU e prima data cand RMGC minte, dand de inteles ca ar fi ei niste “ingeri ai mediului / ai patrimoniului” – ACEEASI abureala au practicat-o in privinta sapaturilor pentru descarcarea de sarcina (care era OBLIGATIA lor, NU o “favoare facuta arheologiei romanesti”) si a caselor de patrimoniu (inscrise in Lista Monumentelor Istorice) despre care se laudau ei ca or sa aiba grija – de parca nu asta ar fi fost, repet! OBLIGATIA lor! si de parca i-ar fi obligat cineva sa le cumpere!
    Ca RMGC minte – mi se pare normal! CAND au facut ei altceva decat sa minta?

    Dar ca National Geographic se face PARTASA la minciuna lor, accceptand sa apara in paginile lor o publicitate MINCINOASA, cred ca recunoaste toata lumea ca ma poate enerva!

    MAI RAU decat atat! dl. Lascu mai incearca sa momeasca si niste ONG fraiere – si probabil mai lacome de bani, ashaaaa… – cu promisiunea unor “oportunitati de viitoare impaduriri” (adica “impaduririle” care oricum erau OBLIGATIE) !!!

    Astfel incat – sorry! – dar gasesc intru TOTUL justificata si enervarea mea si boicotul fatza de firma, de reclama ei si chiar si fatza de NG, care da dovada de ipocrizie!!!

  2. Da, destul de multă lume este nemulțumită de prezența în paginile National Geographic România a reclamei cu Roșia Montană (Gold Corporation). Apar petiții, articole… Mă rog, cert este că pe mine m-a cam scârbit gestul și e păcat pentru că vorbim de o revistă extrem de bună ce are în spate oameni extrem de buni. Oare vor apărea reacții din partea lor, a celor de la National Geographic?

  3. National Geographic România are ca adresă de corespondență O.P. 12, C.P. 310, cod 011753, București. Sau e-mail nationalgeographic@sanomahearst.ro. Scrie în revistă. Mai există și http://mygeographic.wordpress.com/.

  4. Sigur si revista are nevoie de bani,morala are ale valori nevandabile si neprevazute in – acest caz – in “fisa postului”.

  5. De fapt impaduririle trase la liniar nu pot practic si nici nu vor fi vreodata echivalate cu o padure matura dezvoltata natural sau chiar seminatural, dimpotriva exista riscul de a se face impaduriri cu specii invazive (vezi plantatiile de salcam) care distrug si degradeaza ecosistemele in care sunt introduse. Acele plantatii nu vor suplini nici in 300 de ani rolul padurilor care vor fi defrisate. Ceea ce face NG este practic un atac la bunul simt si o palma peste fata oamenilor de mediu din aceasta tara, eu in loc sa accept asemenea reclama mi-as fi dat bucuros demisia in cazul in care mi s-ar fi impus sa accept asa ceva. Am fost un fan al acestei reviste si am o colectie intreaga acasa insa de acum inainte revista asta nu mai insemna nimic altceva decat ipocrizie pentru mine.

  6. O companie care nu a facut beneficii si care doar cheltuieste/investeste (inainte de a avea dreptul de exploatare, deci in favoarea afacerii ei) pentru publicitate, pentru a cumpara terenuri si case (dintre care cele calificate Monumente Istorice-lasate in paragina, sau “restaurate” cu beton), pentru a face explorari minerologice (carote duse la analize in laboratoare din Australia!?), si arheologice (conform procedurilor cum spune Codruta) NU POATE FI PREZENTATA CA MECENA!!!

    Si mai ales de catre N G !!!!

    “Sponsorizari neconditionate si dezinteresate” le-a numit din pacate pana si Nicolae Manolescu (directolul Romaniei Literare si atentie! Ambasadorul Romaniei la UNESCO)

    Precaritatile bugerare au dus la mentalitatea “banii nu au miros” ?

    Ei bine, au miros si inca fff urat!

    Stefana Bianu
    reprezentant al asociatiei RPER Fr-Rencontres du Patrimoine Europe-Roumani
    care are ca scop prezervarea Patrimoniului Natural si Cultural romanesc, deci european

  7. @toti
    mersi pentru comentariile voastre. nu ar ramane nimic de adaugat daca nu as fi descoperit ca ipocrizia numitului cristian lascu din acest ultim numar al NG romania merge si mai departe decat ne-am fi imaginat noi.

    anume, in editorialul revistei, dl. redactor sef, analizand sofistic situatia precara a conservarii biodiversitatii din romania, concluzioneaza in felul urmator:

    “Dar pana cand statul roman, autoritatile si publicul larg nu vor intelege ca salvarea biodiversitatii, a patrimoniului natural este interesul pe termen lung al natiunii noastre si ca acest patrimoniu nu este numai al romanilor, ci al intregului c ontinent si al planetei… (blablabla)”.

    de unde apare o singura intrebare la mine: care este culmea sexului? sa te culci cu RMGC si sa nasti un national geographic!

    parerea mea!
    hans hedrich
    jurnal de sighisoara

  8. Buna ziua, sunt fotograf liber profesionist si colaborez cu revista National Geographic Romania din 2003. In numarul din ianuarie 2010 mi s-a publicat un eseu foto despre minerii din Valea Jiului, pe o intindere de 5 pagini. Nu exista nicio legatura de facto intre reportajul meu, care este un material de presa, si reclama RMGC. Plasarea reclamei dupa fotojurnalul despre minerii din Valea Jiului m-a ingrjorat intrucat am intrevazut pericolul unei ascocieri intre acest reportaj si o pagina comerciala. Decizia in ceea ce priveste locul si continutul unei reclame nu intra in atributiile mele. Cerand explicatii, mi s-a spus ca pozitionarea acelei reclame este absolut intamplatoare. Mi-am exprimat nemultumirea in redactie fata de acceptarea reclamelor din partea unor companii controversate in revista National Geographic, nemultumire pe care o reiterez si o fac publica pe aceasta cale. Cunoscand aceste aspecte, faptul ca prezentati aici o pagina din materialul meu in afara contextului poate creea o situatie nedorita: aceea de a transforma in vector de imagine niste oameni (minerii de la exploatarile de carbune din Valea Jiului) care nu au vreo legatura cu subiectul RMGC. Din aceasta prspectiva, v-as ruga sa gasiti o cale de a face cat mai clare aceste detalii, din respect si pentru o cat mai buna informare a cititorilor dumneavoastra.

    Multumesc, toate cele bune,
    Bogdan Croitoru

  9. Buna ziua, dle. Croitoru!

    Va multumesc pentru interventie si lamuriri! Faptul ca faceti aceste precizari pe blogul meu personal, un blog modest ca ‘tiraj’, ma onoreaza.

    Va inteleg si apreciez intru totul punctul de vedere exprimat relativ la asocierea fotografiilor Dvs. cu reclama RMGC si tin sa va asigur ca, prin publicarea paginii NG continand fotografiile Dvs. nu am dorit sa sugerez nicicum ca Dvs. ati fi si unul dintre coautorii nefericitului ‘concubinaj’ dintre jurnalism si publicitate din revista NG Romania, ianuarie 2010. Deasemenea, apreciez gestul Dvs. de cere lamuriri redactiei NG Romania privind circumstantele si contextul publicarii materialului fotografic realizat de Dvs.!

    Cu permisiunea Dvs. am sa transmit integral comentariul Dvs. pe diverse liste de email, astfel incat punctul Dvs. de vedere sa fie cunoscut de cat mai multe persoane interesate. Deasemenea, voi publica comentariul Dvs. intr-o postare separata pe blogul de fata!

    Pentru orice fel de lamuriri nu ezitati sa ma contactati pe acest for sau ulterior si pe alte cai!

    Dorindu-va pe mai departe succes in activitatea Dvs. profesionala, raman cu sincere urari de bine!

    Hans Hedrich
    jurnaldesighisoara
    Asociatia Sighisoara Durabila

  10. Cred ca trebuie sa fim recunoscatori lui Bogdan Croitoru care a avut curajul si sinceritatea de a ne face cunoscuta deontologia sa profesionala.

    Prin mesajul sau avem confirmarea decodarii noastre, a paginatiei subtil-tipic publicitara, de inducere a unui mesaj… alaturandu-se articolului despre minierii din Valea Jiului cu publicitatea “mecenilor”;

    Stefana Bianu

  11. Multumesc pentru promptitudinea raspunsului. Intrucat comentariile mele sunt publice, le puteti face cunoscute ca atare. Inca cateva precizari: subiectul despre minerii din Valea Jiului a fost propunerea mea si nu o solicitare din partea redactiei careia ii multumesc pentru receptivitate. Intrucat a mai aparut o reclama la RMGC pe coperta 3 in numarul din decembrie 2009, imi place sa cred ca plasarea reclamei dupa reportajul meu a fost chiar intamplatoare, asa cum mi s-a spus, si nu un plan diabolic de manipulare bine orchestrat. Lasand la o parte amaraciunea personala legata de echivocul situatiei cu care se confrunta cititorul, nu pot sa nu remarc si partea plina a paharului: aceasta asociere nefericita a pus gaz pe foc si a determinat o reactie mai ferma din partea oamenilor, lucru care este pozitiv pentru o societate civila inca in formare.

    Numai bine,
    Bogdan Croitoru

  12. Asa cum am promis mai sus, am postat raspunsul Dvs. pe lista de protectia mediului si de conservare a biodiversitatii, de unde au si sosit deja reactii pozitive la adresa Dvs.!

    Apreciez sincer pozitia Dvs. justa si totodata curajoasa/neechivoca fata de publicatia NG!

    Inca odata, toate cele bune, atat Dvs. cat si …revistei NG Romania DUPA o aparent necesara restructurare a conducerii redactiei.

    cu stima
    Hans Hedrich
    Sighisoara

  13. ruşine NG … aşa mare e caratiţa asta ? 😐

  14. is in Romania defrisari in cantitatii uriase si nimeni nu le vede….curios…toti ecologisti vad doar Rosia Montana:)…probabil efectul de turma…sa nu mai vorbim de alte chesti legate de poluare care nu le baga nimeni in seama…

  15. Asa este!

    In Romania de 20 de ani padurime au fost vandalizate, privatizarile/concesiunile de suprafata sau subterane au fost impartite celor care deserveau clanurile de interese ale tuturor partidelor, fara exceptie!

    DAR acum aceiasi sunt pe punctul de a sfarteca Apusenii ! Ajunge!

    De aceia acum macar sa ne solidarizam in fata dezastrului pagubos!
    Macar acum sa nu mai acceptam ireversibilul !

    S B

  16. @salut
    un comentar tipic al cuiva care habar n-are ce sunt si ce fac ONGurile din Romania

  17. Dar NG o spun chiar ei! Chiar nu au filtru la reclama? O fi din aur reclama?
    Musai cititi:
    http://www.natgeo.ro/dezbateri-globale/mediu/pretul-aurului

  18. @dan turda
    mersi pentru link! il postez pe diverse liste de mediu!

    hans

  19. Urmaresc si eu acum ultimul filmulet si cred ca reusesc sa vad ridicolul situatiei. Adevarul e ca astia de la RMGC sunt cu mult mai inteligenti in abordare decat ONG-istii care vorbesc toti odata si ridica tonul mai mult decat e cazul. Ce imi place e ca “partizanii” cum sunt ei numiti raspund destul de corect fara sa faca din proiectul asta ceva ce nu este. Ei vad si partile bune si pe cele rele, pe cand ONG-urile o tin una si buna. Mi se pare un motiv suficient sa fie lasati sa-si prezinte proiectul. EU UNA CONSIDER CA VRETI SA INGRADITI LIBERTATEA DE OPINIE SI LIBERTATEA PRESEI.

  20. draga Kora,

    nu ONGurile opresc libertatea de opinie si a presei ! ci beneficiarii proiectului care
    nu spun adevarul-nu desecretizeaza contractele, si “sponsorizeaza” toata media

    sa nu inversam manusa!
    s b

  21. Ce legatura are cu ce am scris eu? Trebuie sa secretizam cumva reclamele la Rosia Montana?
    As putea sa inteleg anumite initiative de mediu, as putea doar sa incerc sa inteleg legatura dintre contractele secrete si poluare, dar sa boicotezi o revista care publica reclama mi se pare de-a dreptul absurd, fanatic si nejustificat. Poate nu inteleg eu bine: aveti ceva impotriva companiei canadiene sau impotriva respectivei reviste?
    Sa stii ca sunt doar doua situatiile in care scopul scuza mijloacele si nu va aflati in nici una dintre ele.

  22. @kora: ai perfecta dreptate, kora, NU INTELEGI BINE! DEFAPT, NU INTELEGI NIMIC. DAR ABSOLUT NIMIC! daca vrei sa intelegi insa, inca nu e prea tarziu. incepe, pur si simplu sa gandesti cu mintea ta. cu conditia sa ai cu ce, si sa vrei sa gandesti!

    s-au doar te prefaci ca nu intelegi pentru a putea arunca cu insinuari aparent “nevinovate” in ONG-uri si opozantii proiectului asta mafiot?

  23. Ar fi interesant ca o revista de chirurgie sa faca reclama la mine amtipersonal si gaze paralizante!

  24. Tot ce se intampla in Romania e in defavoarea romanilor…

  25. Am inteles ca nu se mai publica reclama in noul numar si ca dl Lascu isi cere scuze pentru ceea ce s-a intamplat. Nu am un numar in fata (personal nu mai cumparam revista) dar am inteles in continuare ca mesajul nu este prea convingator dar e interesant ca au venit totusi cu un raspuns si ca nu mai publica reclama proiectului…

  26. corect! chiar in aceasta clipa ma pregateam sa postez o fotografie cu o rubrica din NG, in care redactorul sef spune ca “Imi cer scuze fata de cititori…” pentru detalii vezi postarea actuala de azi…

    si eu zic ca retragerea reclamei RMGC este o victorie a bunului simt, chiar daca mai raman urme vizibile de schizofrenie profesionala la dl. cristian lascu…

    totusi, e un motiv de 🙂 🙂 🙂 !

  27. Vedeti aici ‘dovada’ revenirii cat de cat a NG pe calea cea dreapta: https://jurnaldesighisoara.wordpress.com/2010/02/05/national-geographic-intre-schizofrenie-si-bun-simt/

  28. […] O sa ma alatur boicotului! […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s